tirsdag 25. august 2009

Da var uken kommet godt igang her,men ikke mor.. Etter å ha gått mye hjemme de siste årene har jeg fått en lei vane når det gjelder tv og pc,det MÅ liksom stå på , og sjekkes, HELE tiden. Så dagene går jo unna før jeg får gjort det jeg har tenkt- og jeg tenker NÅ er det nok..OM og OM igjen.. uff,blir ikke klok på meg selv:)
Har kommet greit igang med kurset, emnet er spennende, men jeg har skrevet meg fast, så håper jeg blir ferdig i morgen. Må bare klippe og lime litt i teksten så innholdet sitter bedre sammen. Nå har jeg skrevet om små barn i japan som går på juku,som er en privat skole de går på i tillegg til den offentlige,jeg har sammenlignet de med norske barn. Og er gla for at jeg har vokst opp i norge og fikk være liten når jeg var det:)
Martin storkoser seg fortsatt i barnehagen, og også idag har vi vært ute og leket med naboene etter barnehage- og før leggetid, og det er kjempekoselig for alle sammen, synes nå jeg i allefall da:) Og idag har vi til og med hatt de på kveldsmat:) vi begynte å snakke om vafler,sveler og lapper, og fant ut at vi skulle prøve wenkes grove lapper. IKKE mitt forslag faktisk,de som kjenner meg vet jeg referer masse til god morgen norge..men det er jo fordi tv'n står på hele tiden så jeg får jo sett det TO ganger om dagen, hver dag..hihi..
Men idag var det altså marina som kom på hva de hadde laget:)
og resultatet var veldig bra, så de skal vi nok lage flere ganger:)
på høyre siden er oppskriftene, både på lapper og de grove lunsjsnurrene jeg lagde her en annen dag.
Midt under kokkeleringen stikker de tre småtassene av, de krabber/går ut i gangen, og vi tenkte vel ikke så mye på det. Men så hører vi de FRYDER seg på soverommet VÅRT..(OOHH MYYY GOOOD tenker jeg) ..og det ene naboparret går for å hente de ut til oss igjen..og jeg hører at de har dratt frem ting og koser seg..og så hører jeg naboen si: "neida,den kan ligge her den" etterfulgt av "jeg bare lukker igjen den døra her jeg", og i mitt stille sinn ønsker jeg at det vært et hull i gulvet jeg kunne forsvinne ned i..hun som er igjen i rommet sammen med meg ser litt spørrende på meg,så jeg må jo si det at jeg er litt nervøs for at de har vært og rotet i nattbordskuffen min..og er RIMELIG nervøs for hva de har funnet som pappaen til georg mener kan ligge igjen der inne..hahaha..trur jeg var pinlig rød i ansiktet helt til de gikk, og da jeg engestelig åpnet døren,håpet jeg inderlig at vi skulle kunne fortsette og leke ute uten at jeg måtte ha episoden i bakhodet..
OG det slapp vi, nesespray og hudkrem er IKKE noe å skamme seg over..haha..PUH!!!
Da lærte jeg i allefall at det lønner seg å ha den døren lukket OG at det er skrekkelig koselig å ha godt forhold til naboene, gleder meg til flere sånne koselige kvelder utover høst og vinter:)

1 kommentar:

Drømmen om en eplehage sa...

Hei på deg!
Du vant i Giveawayen min :o)
Se hva og hvorfor i bloggen min.

Sol fra Tove