fredag 4. september 2009

klare sjøl..gjelder visst ikke bare ungene her i huset..

Da var det endelig kommet en krakk i huset!! Og sambo mente at den var altfor stor og ville ta heeeele badet, men jeg sto på mitt (og gruet meg litt i TILFELLE den ville bli irriterende stor innpå det allerede overfylte badet) ,men etter (mye om og men) sammensetting, ble den helt perfekt!
For da jeg litt ovenpå skulle "lære" Martin nødvendigheten med bruksanvisninger, "det er ikke pinglete å se hvordan man skal gjøre det, man er ikke mindre mannfolk av den grunn." osv..klarte jeg selvfølgelig å gjøre feil,ikke bare èn men sikkert en TRE -FIRE ganger..er det mulig(!!?!?),det er jo bare 12 skruer og 8 deler eller noe som skulle sammen.. MEN han fikk da i allefall pusset tenna sine på en, om ikke heeelt ferdig satt sammen, fin krakk igår kveld:)
Og det var veldig spennende og morro når han fikk hjelpe litt til!
(og JA, jeg lærte nødvendigheten ved bruksanvisninger, UANSETT hvor mye praktisk anlagt og hvor mye logisk tankegang man har, det er IKKE alltid man er helt på nett..og takk til papsen som fullførte mesterverket,den er nå fullstendig og står klar til flittig bruk..)
Ser ikke krakkens-herre litt ut som "Nody" i denne bilen?? Vi har noen herlige naboer under oss som martin får lov til å gå å låne div biler av når vi er ute, for lekene vi tar med selv ut er jo selvsagt ikke like spennende...

Stakkars lille gullet til mamma, ser ikke mye klar ut for sin første barnehagedag her,men det går veldig bra, og han stor koser seg! (Selv om han de siste dagene har skreket når jeg skal gå, og det river istykker en liten del av mammahjertet hver eneste gang.) Var bedre når han ikke hadde tid til å snu seg og vinke engang..MEN vi får se om det ikke snur seg like fort igjen! Jeg vet jo han har det veldig bra der, og har kosa seg når vi henter han!!

Ta vare på alle de øyeblikkene som fyller hjertet med godhet og varme, og hent de frem når dagen blir trist og lei!!

Ingen kommentarer: