torsdag 17. september 2009

samtaler i sandkassa...

I går, når vi var ute og koste oss i sola sammen med naboene kom den ene jenta fra nabo-blokka bort og husket på husken i sandkassen der vi var. De andre satt på benken og skravlet, og jeg satt på kanten i sandkassa.
Hun husker frem og til bake, frem og tilbake.
Og spør..og spør...
Hvem er det?
Hva heter han?
Hvor gammel er hun?
Bor dere sammen alle tre?
Eller nei, det blir jo litt mange barn i en leilighet..
Og så har du kanskje en kjærste?
Jeg får sagt ja og ha, og andre enstavelses ord..
Jada, jeg har en kjærste sier jeg..
Ja, det må du jo, ellers får man jo ikke laget barn sier hun..
Nei, sier jeg, det er jo enklest å være to da ja..
Ja, jeg har jo hørt at gutten må putte tissen sin inn i jenta sin.. sier jenta
og husker frem og tilbake,frem og tilbake
Ja...sier jeg..det jo egentlig sant det
Men, det syns jeg igrunn høres SKIKKELIG ekkelt ut sier hun, ER det det?
Nei...sier jeg..og kikker meg litt rundt..(HVA i alle dager skal man si..)
Da hadde det vel ikke vært så mange barn her, hadde det vel...
Nei, det hadde det vel ikke..sier hun,hopper av huska og forsvinner (heldigvis) rundt hjørnet...
Martin er jo bare halvannet..så denne typen samtaler hadde jeg ikke tenkt på at jeg kom til å ha på noen år enda.. ;o)

Ingen kommentarer: