onsdag 14. oktober 2009

brr...

For første gang i høst har det vært skikkelig kaldt her til morgenen. Da vi trillet til barnehagen var det frostrøyk,neglesprett og is på bilrutene vi passerte...brr...
Etter jeg har levert pleier jeg å rase meg en runde rundt her i rask gange, idag ble den runden kort for å si det sånn...brr...da jeg kom inn lagde jeg meg en cappuccino og satte meg godt til rette på skinnet i god stolen..brr..
Cappuccino tilberedes altså av espresso og steamet melk. Forholdet er definert til 1/3 espresso, 1/3 steamet melk og 1/3 melkeskum. I og med at en espresso har en standard på rundt 25-30 ml, serveres cappuccinoen i en liten kopp (1,5 dl), endelsen -ino tilsier at det er en liten drikk.
Men siden jeg ikke har en slik maskin, og ikke orket ta frem utstyr for å koke og steame selv, ble det rett og slett en ferdig pakke..funker de også innimellom ;)
Bildet har jeg lånt fra: www.glassoginterior.no genial side på nett som leverer raskt!

Ingen kommentarer: