tirsdag 3. november 2009

ta liiiivet...SOOOOM DET FALLER SEG:..tamtitam

Ute blir det bare kaldere og kaldere, inne settes varmen opp og opp, høsten er snar på hell og vinteren er her atter igjen. Ukene flyr! Denne helgen hadde vi veldig koselig besøk på fredag av Nina og Thomas, endelig fikk vi hilst på ham! Han er dansk, så jeg tenkte å lage en litt dansk vri på lunsjen, og hang meg veldig opp i alt dette danske..og trur dere ikke jeg oppdaget en liten gryende form for, hva skal man si - danskofil'isme? Når de som elsker franrike kalles frankofile, kan jeg jammen meg være danskofil! For et herlig land, på så mange måter!
Vel, uansett, besøket var vellykket, og alle var enige om å sees igjen så fort som mulig :)
Lørdag hadde vi rolig morgen og koste oss med sen frokost, soffa-slenging og avrundet det hele med en liten shopping-runde, sånn for å ha kommet oss ut og gjort noe.
Søndagen hadde vi lignende morgen som lørdag, vurderte en tur på åpen gård på kampen, men siden det var kaldt og litt regn i luften valgte vi å kjøre oss en tur til Drøbak for å besøke akvariet der. Og det som møtte oss var en kjempekoselig liten små-by, virkelig idyllisk selv nå!
En tur innom julehuset ble det også, men uten noen fangst..tenke seg det da!!
Nå har vi vært inne noen dager, gullet fikk litt feber søndags kvelden og mandag, men i dag har han vært fin,så fra onsdagen blir det barnehage igjen :)
Og da kommer marianne en tur på besøk også, om hennes små holder seg feber-frie da. Vi får håpe det går i orden, gleder meg til besøk jeg nå, selv om alt flyter her.... Idag har vi nemlig sett på "Emil og grisungen", ikke så lett å få gjort stort her når det er en liten pjusk som trenger masse kos og oppmerksomhet, tenk så lenge de sitter på fanget og koser seg når de er sånn, jeg bare nyter det jeg da! Så får hus være hus - derfor denne overskriften, den går på repeat inni hodet nå om dagen :)
ikke lenge før vinteren er her nå, gleder meg til å base i snøen med gullet!

Ingen kommentarer: