tirsdag 19. oktober 2010

Muffins og sushi..

Her går dagene fort, har fått grunnet og malt kjøkkenmøblene, vil ha inn en slagbenk, så venter med før/etter bilder til den kommer i hus...EN el annen gang...HELST med EN GANG!! :p Fredagen var jeg med jentene mine ut og spiste og etterpå på show for å se Bye og Rønning redder verden, herlig kveld!! Lørdag kosa vi oss her hjemme, jeg og kjærsten prøvde oss på sushi, el rettere sagt maki. Og det var overraskende morro, enkelt og godt å lage selv, så det prøver vi nok igjen! Søndag var mine foreldre på besøk, det var veldig hyggelig og vi storkoste oss hele dagen! Godt å få besøk av de innimellom også :) Idag har gullet og jeg bakt muffins, ikke sååå koselig da han bestemte seg for å stappe fingrene ned i alt..MEN MEN...puh!! 2 egg 200 gr sukker (jeg brukte 50 gr fruktose og en dæsj brunt sukker istedet..) 130 gr hvetemel (jeg bruker bare spelt, samme mengden med se an..) 6 ss kakao (syns dette ble litt mye kakaosmak når de er mindre søte..) 2 ts bakepulver 1 ts vaniljesukker 1,5 dl melk (bruker bare soyamek) 160 gr smeltet smør Miks og bland som en hver annen muffin og stek på 180 grader i ca 15 min (dette ble 12 små!) Ellers hadde jeg meg en heller ubehagelig snikende opplevelse med en DIGER ederkopp her..såå..støvsugeren står ute og jeg er kjempeskvetten...herlig.. Ha en fin kveld da dere!! (OG NÅ GIR JEG SNART OPP...ALL TEKSTEN KOMMER JO BESTANDIG UT I EN RØRE...BEKLAGER!! :( )

Ingen kommentarer: