tirsdag 15. februar 2011

Innekos

Ute daler snøen, det er kaldt og surt. Inne er vi to forkjøla kosetroll. Minsten er igang med film nr..? og jeg har sirklet nettet rundt etter lure løsninger hva kommer til oppussing.. Matlysten er ikke helt på topp hos enkelte, så da jeg spurte hva vi skulle ha til lunsj kom det kort og kontant, MUFFINS! Mmm, sempe dott!! (kjempe godt..blanding av tett nese og ikke helt klar tale enda..)
Så da heiv vi ihop en grov røre og hadde most,overmoden,banan i ene delen og eple i den andre.
Sett ovnen på 180 grader!!
Røren til ca 10 store muffins er:
4 dl grovt spelt mel
1 dl sukker (kan med fordel droppes, i alle fall på banan muffinsen!)
2 ts bakepulver
125 gr smeltet smør
2 dl rismelk
1 stort egg
to små moste bananer i ene delen, og et halvt eple i den andre brukte jeg om du deler røren i to!
Stekes 20-25 min ;)
Yummi!!!

2 kommentarer:

Lev Livet Lett Lokki sa...

Åååå får et herlig bilde - og så godt det så ut!! Så smart med most banan i, takk for tipset :))
Vel jeg håper dere to er på full fart ut av "dette neser" og skumle hoster... Dere må ha riktig god bedring!!
Vet du - er så glad i headeren din - det er igrunn den eneste headeren jeg leser hele hver gang - nydelig og så fine ord a gitt :))
Stor varm godbedringsklem fra Lokki

Kari Anne sa...

Hihi, tenker kaffilurken gjorde nytten sin der ja ;)
Most banan i grov muffins er smaskens ja!! :)
Takk for god-bedring-ønsker!! :)
Stor varm klem rett tilbake!!

Ps.Er innom og koser meg hos deg ofte, du tar så flotte bilder og skriver fra hjertet, sånt liker jeg!! Og så håper verden snurrer litt roligere for deg nå! :o)
Nei, nå får vi kose oss med en kaffilurk du,og for et herlig ord!!