tirsdag 22. februar 2011

snart bursdagsgutt i hus..

 men jubialanten nekter å feire, nekter for å ha bursdag og nekter å ønske seg noe, noe annet enn kaker..så det er ikke bare bare å bli tre tydeligvis.. og frem mot bursdagen prøver mor seg på ting hun ikke kan..
Nå var det kake-sjangeren jeg testet ut..

Idag forsøkte jeg meg på to typer..ehm..frosting, topping, icing, glasur..kjært barn mange navn, og for enkelte er det sikkert milesvis med forskjeller ute å går blant de nevnte. Jeg skjønner jo at det er forskjeller, den hvite skulle være en italian marengs? Eller var det french marengue.. den ble uansett ikke stiv, og mitt nyinnkjøpte sett med wilton tupper kom jeg ikke langt med..den blå er en philadelphia ost basert topp-ting (trur vi går for den fellesbetegnelsen istedet ,sånn for å gjøre det helt enkelt..) den ble ifølge samboer i meste laget..og den marengs-baserte topp-tingen ("marengs-suppa", enda jeg passet på eggeplommer og andre regler) egnet seg i aller høyeste grad best sprøytet dirkete INN i hele sulamitten! OG nettopp det hadde jeg en tupp for..så ikke så gæli at det ikke er godt for noe..

Hva man skal gjøre med bursdagsgutter som nekter for alt og som har NEI!!! til standard svar på hva det enn måtte være er en annen ting..det beste er bare å overse og la han seile sin egen sjø..i en sånn 10-12 år eller?!?

Ps. oppskrifter og styr skal jeg spare dere for, cupcakes'en var en posemix..skamme seg..!
Pss. man kan jo undre seg over alt jeg finner ut jeg bare MÅ prøve ut nå istedet for å pakke..jaja, i morra..!

2 kommentarer:

Pia sa...

Ha ha, lykke til! Det skal ikke være lett! Han kommer vel ikke til å rope nei resten av livet, skal du se. Og er utsølkte cupcakes målet, får du vel bare øve. Jeg har gitt opp det med cupcakes...

Kari Anne sa...

Takk;) Neida, det gir seg nok, ting har det jo med å bare falle på plass med i disse fasene de er igjennom, er ikke bare bare for dem heller tenker jeg. Og ja,får vel bare øve på muffinsa, ellers har vi jo masse fint ferdiglaget å få kjøpt:)