onsdag 2. mars 2011

Badet

Da var turen kommet til badet, her er først fire bilder som viser hvordan dette så ut til å begynne med:


Jeg syns det er mye skaper i høyden, og det tar mye av romfølelsen,  og det går ikke på et så lite bad.


Utenfor badet har vi et kott, så jeg ser ikke behovet for et høyskap inne på selve badet, som har den nette størelse av 1,60 x 2,10 sånn sirkus..

Vi tenker å ha badekar der det er dusj og vask på bildet, toalettet får stå på samme sted.

Vasken tenker jeg å ha rett frem på kortveggen, og med to skuffer under til det man bruker hver dag.
(Se evt det siste bildet for en oversikt over rommet...hehe, man kommer langt med simple paint;)



Nå er det revet ut og ribbet for plater og alt sliktno. De har også vært og pigget opp badegulvet, men det har jeg enda ikke sett hvordan har blitt! Gleder meg til det nærmer seg helg og vi skal ned og se, å jobbe litt igjen!!


Tenker kanskje noe i denne duren. Først tenkte jeg hvite skuffer og eikeplate med en rundt vask oppå, men jeg har ikke klart å finne  akkurat den jeg vil ha..og så likte jeg denne litt, den helstøpte vasken er litt firkantet i formen, så den var ikke helt standard likvel..det liker jeg:) Og så blir det fliser i duse farger, heller nok mest mot brunt/beige men de får jeg komme tilbake til- det er et hav å velge i...

Så sånn er rommet delt inn da, sånn helt enkelt tegnet i paint. Selvsagt helt umulig å lese det som står, men det er toalett øverst til høyre, deretter badekarr og så vask m/skuffer helt til venstre. Om dette ikke går pga mål på div og det at rommet er lite blir det toalett som på dette bildet, så vask i midten og badekarret på kortveggen. Ellers kanskje hyller i veggen over toalettet og kroker/hengeløsning på langveggen nederst på bildet.

Blir morro å se hva vi kan få ut av dette rommet!! Mandag samles alle instanser og vi får planlagt litt mer konkret håper jeg, Skal bli bra å få det litt mer på stell sånn planleggingsmessig, for vi har jo blitt enige om det meste av hva som skal inn, så nå gjelder det bare å videreføre informasjonen. Det gjenstår bare å velge seg ut en peisinnsats, så tips mottaes  med takk også her!!! :)

Vi hørs- ha en bra dag!!

2 kommentarer:

Silje sa...

Så spennende!:) Vi holder også på å pusse opp en hel etasje, deriblandt et rom som skal bli bad. Følger med deg, og får hentet litt inspirasjon underveis:) Den baderomsinnredningen var nydelig. Er noe i den duren jeg også kunne tenkt meg:)

Kari Anne sa...

Ja,man trenger litt inspirasjon, er mange valg som skal gjøres!
Og en hel jungel av muligheter å velge blant..så det er jammen ikke bare bare :)
Lykke til, jeg kikker innom deg for å se om du viser noe:)