fredag 4. mars 2011

Den gode fredagsfølelsen..


Endelig er det fredag, for oss nå for tiden betyr det: pakke bag og sette seg i bilen for helgejobbing i rekkene. En litt spesiell fase av livet, det å få pusse helt opp sitt eget, jeg liker følelsen. Den er nok nå bestående av skrekkblandet fryd. Men magefølelsen er helt rolig, og jeg gleder meg til vi begynner å se resultater av alt vi har planlagt og tenkt igjennom til nå, men til den tid er det å rive ned og isolere på nytt. Og så får håndverkerene gjøre sitt, det blir så gøy når vi kommer dit!! Da kommer nok resultatene fortere og!

Denne helgen skal vi "prøve-bo" i kjelleren, få en følelse av hvordan det blir, hva trenger vi, hva må vi tenke på, hvilke løsninger funker OG hva syns lille m om dette tro?? Vi er så heldige at vi slipper å bo midt oppi det hele da mamma og pappa låner ut leiligheten i kjelleren til oss, det er gull det!! Nå reiser vi ikke nedover før i morgen denne helgen, så idag har jeg bakt kjeks. Først var jeg og hentet en gratis rull med tapet på Flügger, det fulgte med en "kampanje" i et av interiørbladene, første mann til mølla-vi deler ut 500 ruller! Tenkte først jeg var sent ute, var jo to uker siden jeg kjøpte bladet, men pytt sann, det går jo an å spørre? Og jammen hadde de flere!! Så nå blir yttergangen vår fin! Og så akkurat i den fargen jeg ville ha også da! Mer om det siden ;)




Chocolate chips cookies:

250 gr smør
30 gr hvitt sukker
260 gr brunt sukker
2 egg
2,5 ts vanilje essens
6,25 dl mel
0,5 ts salt
1 ts bakepulver
1 ts natron
500 gr sjokolade


1) Først røres smør og sukker lyst og luftig. Tilsett så ett og ett egg, deretter essensen.

2) Bland det tørre inn i smørblandingen og vend inn sjokoladen (som du har hakket i passe biter.)

3) Form "golf-baller" og ha god avstand på brettet. (3x3 stk holder.)

4) Stek ved 180 grader i 8-10 minutter, når kanten såvidt er brun er de ferdige.

5) La de hvile på brettet før de avkjøles videre på rist. (da "setter" de seg best, de er myke med en gang.)

(Jeg pleier å bruke en blanding av mørk,lys og hvit sjokolade, det er yummi!!!)


ENJOY!!

(Disse skal jeg pakke fint inn i silkepapir og cellofan, skrive noen velvalgte ord på et kort og gi til våre gode naboer, det blir så skrekkelig trist å flytte fra de alle sammen :( Så vil si takk for alle fine stunder, og det nå før jeg pakker bort King Kenny (kenwooden..er ikke bare liverpool som har en king kenny nemlig..) og samtidig ønske de OG dere:

God Helg :)

1 kommentar:

Lev Livet Lett Lokki sa...

DE så gode ut - og for noen flott bilder du har tatt! Delikat og lekkert!! Takk for oppskriften!!
Og må dere ha lykke til - det kommer til å bli flott - kan skjønne det er spennende! Livet har sine faser - nyt de og kos deg - takk for inspirasjonen du gir!!
Og gratulerer til lillegutt! For en flott bursdagskake!!
Varm klem fra Lokki