tirsdag 1. mars 2011

oppussing av gangen/trappene

Da var det gangen og trappene sin tur..


Vi har en veldig liten yttergang, og døren inn til neste gang står mot en vegg man ikke kan ha noe annet på. Derfor har vi valgt å heller ha skyvedør mellom gangene, for jeg kan ikke tenke meg den døren blir brukt mye, og så tar vi heller bort hele veggen (bak den åpne døra) og får åpnere og større kjøkken. Trappene skal også byttes ut.


Trappene er ganske smale, og vi har ikke mange mulighetene til å gjøre noe annerledes her. Vi kunne ha flyttet trappen for å få 30 cm større yttergang, men da går det utover soverommet vårt og den veggen det evt hadde gått utover vil jeg heller ha garderobe på, 1. trinnet ville også ha kommet mer "inn-på-kjøkkenet"..


Derfor velger vi heller å ha en åpen løsning med trappene hele veien ned.
Vi tenker å ta bort døren og veggen ned mot kjelleren.

 Det hele begynte egentlig med at jeg ble "sjøsyk" / "på en snurr" hver gang jeg gikk fort ned, den er skeiv i trinnene og gammel..så den trengte å byttes ut..


På den måten får vi integrert kjelleren til mer en underetasje hvor det er ok for han på tre år å gå ned i å leke alene, sånn som det er nå er det skummelt for han, og det er kjeller, vi vil heller bruke den og kjellerstuen masse!

Så nå har vi bestilt oss (eller, holder på å bestille, snakket med den hyggelige damen hos Trappespesialisten i dag)
nye trapper både opp og ned. Det blir fint håper jeg! Vil ha den hvite til høyre. En standard trapp, pen og enkel uten for mye greier på.  Håper vi får samme fargen på den som på kjøkkeninnredningen siden trappene på en måte kommer opp og ned i kjøkkenet, i trinnene skal vi ha eik- det samme har vi til kjøkkenbenk. Håper og tror det blir en fin rød tråd gjennom det hele og ikke too much...  

(bildet har jeg lånt inne på http://www.trappespesialisten.no/ ta en titt, de har mye fint!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tror det blir veldig bra! :)Gleder meg til å se resultatet altså! :)
Klem fra Margrethe

Kari Anne sa...

Å,så stas med kommentar fra deg frøken! ;) FRUE,mente jeg;)
Håper det blir bra,er en jungel av ting å velge i..så det er nesten det vanskeligste;)

Hva er ukens kjerring denne uken trur du?

klem tilbake :)