onsdag 9. mars 2011

reisebrev fra rekkene..

Da var atter en omgang i rekkene overstått. Denne gangen har det virkelig blitt sus i serken. To snekkere holder på å lekte ut veggene i stuen for å få plater og litt lydisolering på, rette opp taket, sette opp vegg til skyvedør og ordne med trapperom opp og ned så vi får inn nye- nå også breiere, trapper. Videre har rørlegger kommet og fikser nå med sitt for å få sluk og avløp der de skal være, og elektrikere holder på å sette opp kasser til spotter slik at snekkere får opp gipsplatene i taket. Videre har trappesnekkeren vært innom og også varmepumpe-mannen. Kjøkkenet er nå også ferdig tegnet og alle planer klare..trur eg.. ;)
Jeg er SÅ gla for at jeg ikke er min egen nabo, for idag var det rimelig høyt støynivå! Så all ære til naboene! 



Bildet over: tatt fra toppen av trappen og ned mot den nye skyvedørsveggen. Trappen som før var knappe 70 cm kommer til å ende på 95 cm, så vi får en noe romsligere åpning. Noe som går ut over soverommet vårt, til venstre i bildet, men pytt sann, det er snakk om 15-20 cm. Og trappen var rimelig smal!


Bildet over: nok et bilde av skyvedørsveggen. Jeg hadde ikke med kamera igår, og idag var det så mye mennesker og støy at jeg ville ikke gå i veien med et kamera og en tre-åring på slep..rett og slett..så dette var de bildene som ble tatt i farten, men om to dager er vi der igjen, da skal jeg knipse bedre bilder!


Bildet over: Badet, åpningen i høyre hjørnet er inn til soverommet vårt, der har det gått lufteluke helt nede fra kjøkkenet og opp til taket fra gammelt av, så den kan vi jo fjerne nå som man har avtrekksvifter å få kjøpt ;)


Bildet over: Rommet til m. Vi har vært Byggmester Bob og Brannmann Sam, og har fått revet tapet på nesten alle veggene. Vi lånte oss en slik maskin fra Maxbo, den satte fart på sakene, men det var kjekkest å være to, og med tanke på at den var "damp-drevet" vil jeg ikke holde på med "Byggmester Bob" i omløp..Så den får vi ta igjen ved en annen anledning, men kjekk liten sak altså!


Bildet over: Fra stuen inn mot kjøkkenet. Avløpsrøret skal over på venstre side og med "nedgang" i kasse bak bærebjelken. Her er det ryddige forhold med tanke på dagens arbeide..med minst 6 mann i sving på forskjellige kanter og slapseføre ute..godt man ikke trengte å gå i veien hele dagen i dag ;)


Bildet over: Ganske likt som bildet over, her har svigerfar isolert og snekkerene rettet ut taket, jeg er gla for at vi har mulighet til å få folk som kan det til å ta jobben, ellers hadde jeg ikke sett enden på visa..og heller ikke han som står å klør seg i topplokket på bildet heller tenker jeg.. ;)

Bildet over og under: Noen spor etter tidligere tider,og vi har hatt flere, herlig herlig!!



Dett vart dett. Neste gang håper jeg på å kunne vise mer og bedre bilder! Men en liten oppdatering måtte jo komme! Nå må jeg bare finne ny servant/skuffe-styr på badet, det ble for bredt det jeg hadde. Fliser må vel kanskje snart finnes og bestilles. Og så er det peis/innsats og styr som må velges ut. Og hvitevarer..og..og...og...Puh..alle disse valgene..men morro er det lell! Ha en fin kveld! :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj..Så masse som er gjort alt. Jeg gleder meg til å se videre:) Lekre spor fra tidligere. Sikker på du ikke vil ha sånn blomstrete tapet?:)

Anonym sa...

Haha..ja anonym er altså meg, Mari:)

Kari Anne sa...

Ja, begynner å se store endringer fra gang til gang vi er der nå, det er morro!

Ja, snakk om blast from the past..men mtp at han jeg bor med IKKE liker blomster el slitsomme mønster måtte de se sine dager endte de der altså..desverre ;)

Regnet med det var en jeg kanskje kjente ja, men koselig du titter innom, er vel stort sett bare kjente mennesker her :)