søndag 21. august 2011

Deilige, deilige søndag!


Det er deilig å bli vekket av et lite gull, morgenfrisk og klar for dagens utfordringer kommer han krypende opp i sengen og vil kose litt i midten. Det er ikke fullt såå deilig å MÅTTE stå opp for å kverke den "herlige" fischerprice leken han har gått ned og funnet frem i esken med leker vi hentet på lageret igår..HVA ER DET MED DE LYDENE?? OG VOLUMET?? Jaja..jeg rullet ut litt etter gutta, idag hadde jeg lyst på scones!!
Og presskannekaffe!! Deilige, deilige, late lange søndagsfrokost- det er livet! ("Ja, mamma,det er livet vårt!!" pleier 3-åringen å svare når jeg sier "aahh,dette er livet!!").



Dette er livet vårt nå, men i desember blir det "snudd på hodet"!!


Vi venter en liten prinsesse i begynnelsen av Desember!! :)


Sliter litt med rosa..det er så mange av den..og rommet er ikke så stort..


så det kan ikke være en farge som "møter deg i døra"...


Det har kokt ned til disse..trur jeg...og på en "blindtest" var vi enige..


Jeg stokket om alle lappene, og lot samboer gå opp å se hva han syns..trur du ikke han kom med den samme?? Så da blir det vel den da:) Den er dusere i virkeligheten..
Eller er det kanskje noen der ute som har IT innen rosa?? :)
Den ultimate..


Storebror er klar som et egg, han skal også ha baby...og vil gjerne at lillesøster skal hete
PELLE POLITIBIL...


Videre her nå bryter jeg alle "gyldne bloggeregler" og blogger om flere ting i samme innlegg!!
Jeg må være gal?? Eller er dere som meg og syns ikke det gjør så mye??


Oh, herlige kjellerstue skal få sin forandring!!
Vi tenkte først å rive ut det som var også her..MEN..kanskje det er greit å ha et rom i huset hvor alt ikke er heeelt nytt, et rom hvor man kan herje uten å måtte ta så mye hensyn..et rom hvor alle møbler er fra leiligheten i oslo,godt brukt.. Så her maler vi og bytter teppe, kanskje noen lister hist og pist...så kan vi heller shine opp ordentlig når herje-alderen har left the building..Vi har satt inn nytt vindu, så alle små gull har mulighet for å komme seg ut om i værste fall det skulle begynne å brenne e.l...skal jo være lekerom/tv-stue!

Så der skal det ikke være dust og rolig..her blir det hvitt og rødt!
You'll never walk alone..stay tuned!

Fin søndag til deg der ute!

5 kommentarer:

Silje sa...

Gratulerer med en litenprinsesse imagen:)Jeg synes det er mye mer spennende å lese lengre blogginnlegg om flere ting enn mange korte små. Har aldri tenkt over at det er en "gylden bloggregel" men har jo lagt merke til at flestparten blogger det ned til mange små. Ha en fin dag, blir spennende å se videre med kjellerstuen:)

Kari Anne sa...

TAKK!! :) Blir stor stas!!

Er vel bare fordi jeg har lest det hos "de store" når de tipser ivei om hvordan man bør blogge..man bør blogge sånn som passer seg tenker nå jeg..haha:) Og noen ganger har man jo bare generelt mer på hjertet:)

Takk i like måde! :) skal inn til deg å se nå!! Du hadde så mange fine farger!!

Rita's Verden sa...

heisann vennen;)
ej malte helenas rom rosa i vår..ho ville egentli ha en vegg mørkerosa..mn vi kom til eniheit å male heile lys lys rosa...å d blei faktisk veldi fint...så angra ikkje på at ej tok d kvitt så ej hadde tenkt..enda til olav va fornøgde:) mn huska ikkje fargenr.
dokke går vell bere å tenke navn til lisje prinsessa..gler mj til å sjå bilde ta ne når ho kjeme..tida går bra fort..poff å en smell så he lisje golle vårt råkke å blitt 2mnd!!!! kankje fatte kar tida blir ta... henge i puppe heile døgne..så blirkje gjort mykje i ditte huse..rastlause mj..kjenne d kribbla i kroppe..skolde ønske ho ville ta smokk..så konda ej fått begyndt på julestrømpa hinna om ikkje anna..hehe..
mn mn..spennandes å sjå kor dokke he fått d..å bere peis på m innlegg:) lykke til m alt..stor kooos;)

Kari Anne sa...

ja..tenk hun har blitt så stor allerede!! Tiden flyr!! Er vel snart bare en poff så sitter vi her med to..haha,kanskje litt mer enn en poff,men men;)
Spennende med navn, men jeg skjønner ikke helt at vi skal ha jente,baby er jo gutt for meg..så har ikke helt omstilt meg..men kanskje det hjelper med det rosa rommet..haha..tenkte å kjøpe maling etterpå,så får vi se hvordan den blir på veggen ;)

Heldig som har en unge som VIL ha pupp da i allefall..men skjønner det er slitsomt når det er det eneste som hjelper..skal jeg se etter sånn smokk her og sende,el får dere tak i der? de sender vel kanskje i posten og...martin tok bare verdens fæleste smokk i starten, en "helstøpt" naturgummi sak i grusom gusje farge,diger var den og..men gud som han sutta!! :)

Morro å blogge igjen nå,så skal peise på! :) OG DU DA?? :p

Var nydelige de bildene dere hadde vært å tatt!!! Flotte unger:) :)

STOR kos :)

www.jeanetteskreativeutbrudd.blogspot.com sa...

Gratulerer med kommende prinsesse!! Det blir sikkert superfint med rosa rom. Ha en fortsatt fin kveld!
Hilsen Jeanette:-)