tirsdag 16. august 2011

vinduspynt og suppetid


Jeg syns det er en veldig fin tid nå, sommeren er på hell og kveldene mørknes, stearinlysene lyser opp og kveldene er såpass kalde at tanken på te frister, det samme med høstens deilige grønnsaker! Jeg ønsker høsten velkommen med åpne armer, som alltid når vi går en ny årstid i møte blir jeg gla' over alt vi har å glede oss over -vi som bor her og kan nyte fire så forskjellige og fantastiske!



Svigermor har kjelleren full av Norgesglass sier hun, jeg har ikke sjekket, men hun kom med en pose med fire forskjellige størrelser, og det var flere der de kom fra. HELDIGE MEG!! Så nå har jeg satt fire i kjøkkenkarmen, midlertidig, de står der og venter på at høsten skal sette inn for fullt. Enn så lenge har to fått selskap av roser fra hagen.



Akkurat nå prøver jeg meg på oldemors oppskrift på vannkringler, og tenkte å ha de i det største glasset. (Dessverre setter jeg ofte på varmluften for å få ovnen fortere varm, innbiller meg det..og glemmer å sette over på over/under varme..så første brettet ser heller tragisk ut..men men, det var det med øvelse gjør mester da..)


Jeg må ha verdens flinkeste kjærste, han jobber og står på, nesten så det blir litt mye innimellom, men resultatene kommer fort når han er i hus! Første lag beis er unnagjort på gulvene ute, man kan vel si det trengtes..og etterpå kanskje jeg får beiset på toppen av rekkverket..i samme herlige farge, det er baksiden med borettslag..men men, vi trives inne i alle fall da om ikke annet ;)


I går kom mamma innom og lærte meg å lage blomkålsuppe- jummi!! Det skal ikke bli lenge til det igjen nå!


Med følge av fylte horn er det himmelsk!! Om noen ønsker oppskrift så deler jeg gjerne! :)


Fin dag til deg!

2 kommentarer:

Ragnhild - Kunsten å elske sa...

Norgesglass er koselig, det har vi noen av også. Både som lykter, potteskjuler og en som vi har oppvaskkost og slikt oppi. :) Kjekt med svigermor som fikser norgesglass, mamma som hjelper med suppe og bror som henter trekasser (leste lenger ned her. ;) ).

Hagen er ikke ferdig nok til å avbildes og vises frem enda, men jeg håper været holder seg pent litt fremover, slik at vi får det ferdig. :)

Kari Anne sa...

Ja,de skal nok få kjøkkenredskap her og etterhvert,og kanskje man kan dekke med fint papir inni og ha opptenningsbriketter i og??
Og tusjer, og perler og.. og.. haha:) Og de tragiske kringlene..haha:)
Og oppvaskkost ja,det var lurt!

Ja,det er kjekt å ha familien så nær-heldig der nå!! :)

Gleder meg til å se ferdig resultat av hagen!! :)