lørdag 8. september 2012

Indisk part. 2

Oppskriften er hentet fra Rema 1000 sitt hefte-
Middag for hele familien for under 100-lappen, Indisk Tema.

Beef Pasanda

2 ss koriander
1 ss spisskummen
1 ts gurkemeie
1/2 ts nykvernet sort pepper
1 ts kajennepepper
1 rødløk
2 fedd hvitløk
2 ts revet ingefær

400 gr ytrefilet av storfe
2 ss olivenolje
1 tomat
3 dl hønsebuljong

4 dl middasgsris
1 ts gurkemeie

Kos ris som anvist og ha en ts gurkemeie i vannet.

Bland alt av krydderier, finhakket rødløk, hvitløk og ingefær i en bolle. Skjær kjøttet i passe biter og brun det i en gryte med oljen. Rør inn krydderblandingen og la det frese i ca. 1 minutt sammen med kjøttet.

Tilsett den finhakkede tomaten sammen med buljong og kok opp. La det småkoke under lokk i 40 min, fjern lokket og la det småkoke ytterligere 20 min. til sausen begynner å tykne. Smak til med salt.

Server med kokt ris- nydelig med naan og cashewnøtter til!


At denne retten skulle koke i en time etter den var "ferdig-blandet" i stekepannen gikk meg hus forbi...passet rett og slett dårlig i og med at risen var satt igang og allemann var farlig sultne..
(at jeg syns det er idiotisk og begynne oppskriften med å koke risen på vanlig måte når selve retten tar myyyye lengre tid enn risen er noe annet...). Summa sumarum...jeg "hurtig-kokte" den, og uten å ha smakt hvordan det EGENTLIG skal være - kan jeg ikke annet enn å si at jeg syns det var snabla godt!
SÅ, det funket for oss i allefall- denne gangen ville ikke mr. sær-i-smaken ha siden han hadde lagt sin elsk på noe annet,men vi voksne nærmest sleiket bollene! Nok en oppskrift som skal lages igjen, dermed hanvner den her så jeg ikke glemmer av/roter den bort..

 Oppskriften i sin helhet er å finne i din lokale Rema 1000 ut september!!

(bare så det er sagt, jeg er ikke på noen måter sponset, jeg bare likte maten og oppskriften, samt at jeg syns det er genialt lettvint å få tak i alt man trenger på EN butikk, spesielt når det er enkelt og kjapt å lage det OG det smaker som take-away'en!)

Ingen kommentarer: